Ugrás a tartalomra

Intézményi Iroda

Intézményi Iroda

Az Intézményi Iroda alapfeladata a Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat fenntartásában működő valamennyi intézmény fenntartói irányítása és felügyelete, szociális, gyermekvédelmi, egészségügyi, köznevelési, közművelődési intézmények szakmai és törvényességi felügyelete, továbbá a szakterületekkel kapcsolatos hatósági ügyek intézése.

  • Gondoskodás az önkormányzat által biztosított
    • óvodai nevelésről,
    • személyes gondoskodást nyújtó szociális alapellátásról, és
    • gyermekjóléti és gyermekvédelmi alapellátásról,
    • egészségügyi alap-, járóbeteg szak-, és fogorvosi ellátásról,
    • a közművelődési feladatok ellátásáról,
    • a gazdálkodói és kerületműködtetési feladatok ellátásáról

és ezzel összefüggésben ellátja az intézmény alapításával, megszűntetésével, átszervezésével kapcsolatos, szolgáltatás biztosítására irányuló szerződéshez kapcsolódó, és egyéb fenntartói feladatokat

  • Szakmai tevékenység felügyelete, fenntartói irányítása, az adott szakterület jogszabályi előírásai szerint, továbbá a szakmai tevékenység segítése, nyomon követése
  • Az ágazatokat érintő koncepciók, stratégiák, tervek kidolgozása
  • Az óvodai jelentkezések előkészítése, évente tájékoztató füzet kiadása a szülők számára, a bölcsődékről, óvodákról, általános iskolákról és a gimnáziumokról
  • Hatósági feladatok, felülbírálati kérelmek (felvételi elutasítások, panaszok) másodfokon történő intézése, tankötelezettség teljesítésével kapcsolatos határozatok készítése
  • Gyermek és ifjúságvédelem, prevenciós tevékenység (Kábítószerügyi Egyeztető Fórum)
  • Az Önkormányzat által fenntartott köznevelési, egészségügyi és szociális intézményekben dolgozók részére kitüntető díjak odaítélésével kapcsolatos teendők végzése
  • Ágazati pályázatok kiírása, gondozása; az ágazatokhoz kapcsolódó, önkormányzat vagy intézményei által benyújtott pályázatok szakmai meghatározása