Ugrás a tartalomra

Központi Címregiszter, Címképzés, Házszámozás

A központi címregiszterről és a címkezelésről szóló 345/2014. (XII. 23.) Korm. rendelet értelmében a Magyarország területén található ingatlannak e rendeletben rögzített eljárási rend szerint megállapított és a központi címregiszterbe bejegyzett címmel kell rendelkeznie.

Cím akkor keletkezik, ha valamennyi címadatát bejegyezték a központi címregiszterbe, akkor szűnik meg, ha valamennyi címadatát törölték a központi címregiszterből, és módosul, ha valamely címeleme megváltozik.

A Kormány címképzésért felelős szervként az ingatlan fekvése szerint illetékes települési önkormányzat jegyzőjét, a fővárosban a kerületi önkormányzat jegyzőjét jelölte ki. A címképzésért felelős szerv az illetékességi területére vonatkozóan ellátja a címkezeléssel összefüggő feladatokat.

Címigazolás kérése

Az eljárásnak megfelelő Címigazolási kérelem formanyomtatvány kitöltésével lehet a kérelmet benyújtani a Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálati Irodájában - ügyfélfogadási időben - személyesen, vagy postai úton a Polgármesteri Hivatal címére (1163 Budapest, Havashalom utca 43.) kell elküldeni. Az eljárás illetéke: 3 000 Ft.

Helyrajzi számhoz tartozó cím javításának kérése

Az eljárásnak megfelelő Helyrajzi számhoz tartozó cím javítása formanyomtatvány kitöltésével és a formanyomtatványban jelzett mellékletek csatolásával együtt lehet a kérelmet benyújtani a Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálati Irodájában - ügyfélfogadási időben - személyesen, vagy postai úton a Polgármesteri Hivatal címére (1163 Budapest, Havashalom utca 43.) kell elküldeni. Az eljárás illetékmentes.

Vonatkozó jogszabályok:

Közzétéve
2020. 05. 21. - 09:47
Utoljára szerkesztve
2020. 06. 26. - 13:25